2013. október 23., szerda

Energia harc





A hatalmi drámák jellemző helyzetei



Zárkózott



KÜLSŐ VISELKEDÉS                                        BELSŐ TARTALOM

Nem készültem fel rá.                                        Nem vagyok biztos abban, hogy túl fogom élni.



Nincs elég pénzem, tudásom, időm stb.                   Nem bízom magamban, félek.



Nem tudom. Nem biztos. Lehet.                            Csapdába fogok esni, nem leszek képes teljesíteni.



Majd értesítelek.                                               Nem tudom, mit érzek.



Hatása a többiekre                                            Kiegészítő dráma

Elbizonytalanít.                                                 Vallató: Haragszol rám valamiért



Gyanús                                                             Vallató: Mit csináltam rosszul





Szegény én



KÜLSŐ VISELKEDÉS                                        BELSŐ TARTALOM

Fáradt vagyok.                                                   Olyan sok mindent csinálok, mégsem vesz észre senki.



Én már csak ilyen vagyok.                                    Nem tudom, mi más módon juthatnék energiához.



Mindent megteszek, amit csak tudok.                     Ha megváltozom nem fogsz szeretni.



Jó nekem így is.                                                 Nem törődsz velem igazán.



Majd én megcsinálom.                                          Kellek neked. Kellesz nekem.



Miattam ne aggódj.                                             Elismerésre van szükségem.



Hatása a többiekre                                            Kiegészítő dráma

Bűntudatot kelt.                                                Megfélemlítő: Irányítani akarsz engem.



                                                                       Vallató: Csak magaddal tudsz foglalkozni





Megfélemlítő



KÜLSŐ VISELKEDÉS                                        BELSŐ TARTALOM

Elutasítás, lekezelés                                          Az alárendeltségtől való félelem.



Ingerültség.                                                      A hiánytól való félelem.



Mindenáron megszerezni.                                     Valaki megszerzi előttem.



Arrogancia.                                                       Engem nem vesz észre senki.



Én mindenekelőtt.                                              Senki sem törődik velem.



Hatalom.                                                           Magamra vagyok utalva.



Düh.                                                                 Senki sem gondoskodott rólam.



Erőszakosság.                                                   Halott vagyok.



Hatása a többiekre                                            Kiegészítő dráma

Félelem.                                                            Szegény én: Engem ne bánts, én nem fenyegetlek.



Harag.                                                              Megfélemlítő: Nekem nem tudsz ártani, én visszavágok.



Bosszúvágy.                                                                  Vallató: Nem vagy te olyan nagylegény, mint amilyennek mutatod magad. Mi a gyenge pontod



Lekezelés.                                                         Zárkózott: Én ugyan nem állok le hadakozni veled.





Vallató



KÜLSŐ VISELKEDÉS                                        BELSŐ TARTALOM

Minek képzeled magad                                         Gyerekkoromban nem ismertek el.



Hová mégy                                                        Félek, hogy elhagynak.



Miért nem csináltad azt, hogy…                            Adj bizonyítékot arról, hogy szeretsz.



Miért nem csinálod azt, hogy…                              El fogsz hagyni.



Megmondtam előre.                                             Kellek neked. Kellesz nekem.



Hatása a többiekre                                            Kiegészítő dráma

Megfigyelés alatt tart.                                       Zárkózott: Nem tudod, mi jár a fejemben.



Semmibe vesz.                                                   Zárkózott: Erősebb vagy, mint én. Fontosabb vagy, mint én.




Bűntudatot kelt                                                 Szegény én: Egyszer majd megismered a valódi értékeimet
harmonikusélet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése